Ett starkt kort för starka projekt!
Med Projektvärldskortet får du flexibla betalningslösningar och smarta förmåner som gör det enklare att genomföra ditt projekt. Oavsett om du planerar en större renovering eller behöver fylla på verktygslådan kan du välja det betalningsalternativ som passar dig bäst.
HORNBACH, tillsammans med Resurs Bank, erbjuder dig upp till 24 månaders räntefri delbetalning. Räkna på månadsbelopp och totalkostnad med
Det är enkelt att komma igång!
- Fyll i ansökningsformuläret
eller besök ett av våra varuhus. - Få svar direkt – du behöver inte vänta på det fysiska kortet. När ansökan är godkänd får du ett kortnummer att använda direkt i bemannad kassa.
- Ditt fysiska kort skickas hem till dig inom cirka 5 dagar.
Projektvärldskortet kan endast användas i våra fysiska varuhus.
För köp i webbshoppen erbjuder vi

Att låna kostar pengar!
Om du inte kan betala tillbaka skulden i tid riskerar du en betalningsanmärkning. Det kan leda till svårigheter att få hyra bostad, teckna abonnemang och få nya lån. För stöd, vänd dig till budget- och skuldrådgivningen i din kommun. Kontaktuppgifter finns på konsumentverket.se.
Hur får jag Projektetvärldskortet?
Det är enkelt. Fyll bara i ansökningsformuläret
Jag vill ansöka om Projektvärldskortet. Hur gör jag detta?
Fyll bara i ansökningsformuläret
Kan jag betala med Projektvärldskortet i alla HORNBACH-varuhus?
Självklart! Du kan handla i alla svenska HORNBACH-varuhus.
Vem fastställer kreditgränsen på kortet?
Du bestämmer själv hur hög din kreditgräns skall vara, max 100 000 kr. Det slutgiltliga beslutet fattas dock av kreditgivaren, i vårt fall Resurs Bank.
Hur ansöker jag om ett extrakort?
Du kan kostnadsfritt ansöka om ett extrakort i varuhuset. Endast ägaren av Projektvärldskortet kan ansöka om detta extrakort.
Hur lång tid tar det att få Projektvärldskortet?
Inom cirka 2 veckor efter det att du ansökt får du Projektvärldskortet hemskickat till dig med posten. Sedan är det bara att signera på baksidan av kortet och börja handla.
Jag har frågor om mitt konto och fakturor, vart vänder jag mig?
För frågor om ditt konto eller fakturor ber vi dig kontakta Resurs Banks kundtjänst på tfn:
Se även Resurs Banks webbplats på: