Så här fungerar kontaktlös shopping på HORNBACH
1. Välj dina produkter i webbshoppen.
2. Använd tjänsten Reservera & hämta och välj HORNBACH hämtskåp i webbshopskassan.
3. Betala dina produkter i webbshopskassan.
4. Vi packar ihop produkterna till vald hämtningstid och lägger in i ett av våra hämtskåp.
Du får all information du behöver för hämtning i hämtskåp via ett hämtningsmeddelande eller e-post.
Observera att HORNBACH hämtskåp endast kan användas med förskottsbetalning i webbshoppen och att endast beställningar upp till max 2 meter får plats i våra hämtskåp.
Lång dag? Inga problem. Hos oss får du din beställning när det passar dig.
I två av våra varuhus går det att hämta beställningar utanför öppettiderna, eftersom HORNBACH hämtskåp ligger utanför varuhuset. Du hittar dem på en lättillgänglig plats utomhus, under tak, i anslutning till varuhusentréen.
Varuhus med hämtskåp:
Följande varuhus har HORNBACH hämtskåp: Borås, Trollhättan och Sundbyberg.
Frågor & svar om HORNBACH hämtskåp
Vad gör jag om rätt produkter inte finns i hämtskåpet?
Vi gör allt vi kan för att behandla din reservation korrekt och komplett. Skulle vi göra fel, vänligen kontakta någon i servicedisken inne i varuhuset.
Om detta skulle ske utanför varuhusets öppettider, vänliga fyll i vårt kontaktformulär. På formulärfrågan "Orsaken till varför du vill ta kontakt" anger du "Beställning & leverans". Se även till att du har rätt varuhus förinställt i webbshoppen. Detta kontrollerar du genom att titta till höger om HORNBACHs logotyp högst upp på sidan.
Var hittar jag hämtskåpet?
Hämtskåpet står på en lättillgänglig plats utomhus, under tak, i anslutning till varuhusentréen.
Om skåpens placering inte är uppenbar när du närmar dig varuhusentrén, kan du hitta mer detaljerad information om platsen i hämtningsmeddelandet som du får via e-post.
Var hittar jag PIN-koden för mitt skåp?
Trollhättan och Sundbyberg: PIN-koden hittar du i hämtningsmeddelandet du får när din beställning är redo att hämtas.
Hur vet jag i vilket skåp min beställning finns? Skåpsnumret finns i hämtningsmeddelandet ihop med PIN-koden.
Borås: PIN-koden är ordernumrets fyra sista siffror, som du hittar i orderbekräftelsen som skickas via e-post.
Hur vet jag i vilket skåp min beställning finns? Skåpsnumret finns i din hämtningsavisering, som du får via e-post. Tillsammans med PIN-koden.
Hur kan jag använda hämtskåpet?
Hämtskåpet lämpar sig för beställningar som gjorts med vår tjänst Reservera & hämta, och redan har betalats i webbshoppen.
När du genomför din beställning i webbshoppen kan du ange i vilket varuhus hämtskåp du föredrar att hämta din produkter i.
Observera att endast beställningar med maxmåtten 250x90x140cm (HxBxD) får plats i hämtskåpet.
Tänk även på att visst sortiment inte lämpar sig att placera i skåpen av helt andra skäl, -– främst beroende på aktuell utomhustemperatur. Huruvida din order lämpar sig att placera i skåpen, kommer varuhuspersonal eventuellt behöva ta ställning till när din order väl har lagts. Skulle de bedöma det olämpligt att lägga ut din order i skåpen, kommer du att bli kontaktad. Exempel på sådant sortiment är färg, som inte får förvaras i minusgrader.
Hur stora är hämtskåpen?
Hämtskåpen är av olika storlekar och går att använda för många beställningar. Det största skåpet har måtten 250x90x140cm (HxBxD).
Är min beställning säker i hämtskåpet?
Ja, hämtskåpen är säkrade med lås och PIN-koder. Dessutom är alla HORNBACH hämtskåp videoövervakade.
Följande varuhus har i dagsläget HORNBACH Hämtskåp: Borås, Trollhättan, Sundbyberg, Stockholm.
Vad händer om jag inte hämtar ut min beställning?
Din order behöver hämtas ut inom 4 dagar efter vald hämtningstidpunkt. Du kommer få ett mail när ordern ligger redo i ditt skåp, samt ett eventuellt påminnelsemail. När dina 4 dagar har gått, annulleras ordern och du får en full återbetalning.